۱۳۸۹ شهریور ۱۸, پنجشنبه

اولین مسجد جهان گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ دریافت کرد

مسجد خاتم الأنبیاء در شهر رشت در استان گیلان، اولین مسجد جهان است که با تلاش امام جماعت، گروه برنامه ریزی و هیئت امنای خود اخیرا موفق شده اولین گواهینامه استاندارد سازی ایزو ٩٠٠١ برای مساجد در جهان را دریافت کند مسجد به عنوان یک سازمان کوچک و فراگیر که در ارتباط مستمر با مردم است و مراجعات مختلف به آنجا صورت می گیرد، باید وظایف و خدمات خود را به طور دقیق و شفاف تعریف نموده و بر اساس آن عمل نماید تا بتواند رضایت مشتریان دایمی خود یعنی نمازگزاران و مشتریان غیردایمی یعنی صاحبان مجالس ترحیم و غیره را به خوبی جلب نماید.
بر همین اساس مسجد خاتم الأنبیاء در شهر رشت در استان گیلان، اولین مسجد جهان است که با تلاش امام جماعت، گروه برنامه ریزی و هیئت امنای خود اخیرا موفق شده اولین گواهینامه استاندارد سازی ایزو ٩٠٠١ برای مساجد در جهان را دریافت کند.


به گزارش شیعه آنلاین،حجةالإسلام و المسلمین سید «عبدالباقی اسحاقی» امام جماعت این مسجد طی گفتگویی به خبرنگار ما گفت: با درک تحولات اجتماعی در سطح بین المللی، افزایش کیفیت کاری خود را مورد توجه قرار داده و پس از چند سال تلاش خستگی ناپذیر در جهت تعریف کلیه فرآیندهای موجود در سازمانی به نام مسجد، پیاده سازی قوانین و مقررات مربوطه و رفع نواقص در حد امکانات موجود، تلاش کردیم و در نهایت موفق شدیم گواهینامه ایزو را دریافت نماییم.

وی در ادامه افزود: گواهینامه مدیریت کیفیت «ایزو ۹۰۰۱» توسط شرکت مشارکتی توف نورد آلمان که یکی از شرکت های بین المللی صادر کننده‌ی گواهینامه ایزو است و طرف قرارداد با مسجد است، صادر گردید. منافع این گواهینامه عبارتند از ۱ـ بهبود در برنامه ریزی ، ساماندهی و کنترل سازمان، توسط مدیریت. ۲ـ بالا بردن سطح رضایت مشتریان، از طریق ایجاد اطمینان بیشتر و ارایه خدمات بهتر به آنان. ۳ـ اعمال کنترل های مؤثر بر فرآیندها و بهبود روش ها. ۴ـ کاهش هزینه ها، ضایعات، دوباره کاری ها و تعداد خطاها. ۵ـ بهبود کیفیت و نحوه ارایه خدمات به مشتریان و غیره.

هیچ نظری موجود نیست: